مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ۳۶ درصد از مساحت هفت شهر این استان در حوزه بازآفرینی شهری شامل بافت فرسوده، بافت با پیشینه روستایی، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت ناهمگون و بافت تاریخی قرار دارد و نیازمند بازآفرینی و احیا است.

بافت فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدصدیق ثابتی اظهار کرد: ۵۰ درصد از جمعیت شهرهای کردستان در محدوده با تراکم بالا و کم‌برخوردار از استانداردهای زندگی شهری ساکن هستند که باید برای حل مشکلات آنها چاره‌ای اندیشید.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی در این مناطق با نگاه ویژه،  ۴۹ پروژه را با اعتباری بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، کامیاران و بانه تعریف و از سال ۹۸ عملیات اجرایی آنها را شروع کرده که برخی به بهره برداری رسیده و تعدادی نیز با سرعت مناسب در حال انجام است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: با توجه به وضعیت نامناسب نواحی منفصل شهری در سنندج، کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی و معبر گذرگاهی از اهم مشکلات مردم این مناطق است.

ثابتی افزود: اداره کل راه وشهرسازی کردستان احداث خیابان گاز، خیابان حاج فیضه و دکل و ساخت ۲ واحد مدرسه ۶ کلاسه و ۹ کلاسه همچنین مرکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی در محله نایسر و احداث خیابان استاد هیمن در محله حسن‌آباد سنندج را در دستور کار دارد.

وی اتمام احداث منبع آب شرب بهداشتی، مدرسه شش کلاسه و مدرسه ۹ کلاسه با پیشرفت ۸۵ درصدی را از دیگر خدمات راه و شهرسازی در نایسر اعلام کرد و گفت: یک مجموعه چند منظوره خدماتی، ورزشی و فرهنگی (مرکز محله) با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت در نایسر در حال احداث است.

ثابتی بیان کرد: احداث خیابان ۸۵۰ متری ماموستا هیمن با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ناحیه منفصل شهری سنندج از دستاوردهای طرح بازآفرینی شهری است، با احیای منطقه آغه زمان و انبار غله متروکه، اقتصاد راکد این محله‌ها زنده خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به رتبه نخست کردستان در جذب اعتبارات بازآفرینی، ارتقای استانداردهای لازم برای زندگی، حفظ جان و مال شهروندان، آزادسازی معابر، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و سلامت شهروندان از اهم اهداف و مزایای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.

کد خبر 523917

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha